Sparrow Hungary

Így termel pénzt az online marketing!

Szinte bármilyen üzletről cégmérettől függetlenül az új ismertség, új kapcsolatokat ezek pedig új vevőket hoznak. Az új vevők pedig növekedés és ezáltal forgalmat hoznak. Így végül minden egyes megjelenés hozzájárul ahhoz, hogy a nap végén vagyis egészen pontosan év végén nagyobb legyen a nettó árbevétel 🙂 Ez egy logikus és egyszerű magyarázata annak, ahogyan a marketing képes pénzt termelni, de csak akkor ha a vállalkozásod képes mit kezdeni a megnövekedett igényekkel vagy lehetőségekkel. 

Kinek akarunk eladni és mit?

Az egész világ egy óriási piactér és eladó benne minden és mindenki. Szó szerint. Így ahhoz, hogy pénzt termeljen az online marketing először meg kell határozni, hogy miből akarunk eladni, mennyit akarunk eladni és kinek akarunk eladni. Ezt követően lehet elkezdeni az építkezést.  Minden marketing kampány valamilyen ember csoportot szólít meg és valamit akar tőlük, így valamit mondani kell. Ezt hívjuk üzenetnek. Amint értjük ezt a kapcsolatot máris magától érthető a teljes marketing tervezési folyamat. 

Miért fogja az üzenetünk őt érdekelni?

Az értékesítés kapcsolata egyszerű.  Nálam van valami ami neked jól jönne valamiért. Ha ez a kapcsolat létezik akkor már csak be kell mutatni azt ami nálunk van és jól kiemelni azt a tulajdonságát amire a másiknak szüksége van. Ilyenkor jöhet létre a megállapodás. A marketing számos szerepben segítséget tud nyújtatni ahhoz, hogy ez a megállapodás könnyebben megköttessen vagy egyáltalán esélye legyen megköttetni. Viszont minden a célcsoportból indul ki. Az ő aktuális helyzetéből.

Ideális esetben tudatában van annak, hogy neki erre van szüksége. Ilyenkor ő már keresi a megoldást. Ezt legjobban kereső hirdetésekkel lehet kiszolgálni. Érdeklődési kör alapú célzott hirdetésekkel lehet nagyon hangosan kampányolni. 

Létezik az amikor nincs tudatában vagy a terméknek vagy annak az előnynek amit nyújtatna. Ilyenkor ismertséget kell növelni és a termék hasznosságát oktatni. Ezek klasszikus edukációs kampányok nagy elemszámú terjesztéssel.  Péládul videós és banneres hirdetések amik egy jól felépített felületre visznek el. 

Tudja, hogy szüksége van keresi is, viszont nem elég vonzó ahogy lát minket. Nem győzi meg. Ez tipikus imázs probléma. Ilyenkor mesél úgy a fogyasztó, hogy „láttem láttam, de kicsit gagyinak láttam”. Ilyenkor mindenféleképpen a megjelenések minőségét kell javítani. Prémium anyagok és világszínvonalú hirdetések. 

Egyetlen platform vagy több hirdetési felület?

Értelem szerűen a legjobb , hogy ha a csapot megnyitva olyan színű víz jön ki mint a márkád és közben hallani a reklámod betétdalát. De ha erre nincs pénzed akkor jön a stratégia alkotás folyamata. Hogyan lehet elérni, hogy a rendelkezésre álló összegből érjünk el üzleti eredményeket. Itt viszont fontos megfogni a költést és inkább a hirdetésre fókuszálni. Hiszen lehet csili vili filmünk ha nem jön szembe senkinek. Így A legjobb megoldás ha szűkítjük a célcsoportot, kiválasztjuk a termékeket amiken a legnagyobb lehet a profit és ezt ott hirdetjük ahol a legbiztosabb ez elérése az adott célcsoportnak.  Ezt követően pedig lépésről lépésre lehet növekedni és újabb és újabb platformokat behozni.