Sparrow Hungary

5 ok amiért nem áll össze a marketing gépezeted!

A marketing folyamatokat és a kivitelezést hajlamosak vezetők és tulajdonosok egyszerűbbnek ítélni mint amilyen komplex valójában. Éppen ebből fakadóan sokszor olyanok kezébe bízzák a marketing döntéseket akinek se kompetenciájuk, se idejük, se döntési szabadságuk se pénzügyi keretük nincs ahhoz, hogy profi megoldásokat kapjanak.  Nézzük most sorba mik a legfontosabb tapasztalatok amiket a világmárkák már megoldottak. 

Felelős képzett menedzser és döntési jogkör.

Amennyiben neked még nincs menedzsered aki képzett és érti a dolgát tehát aktívan tervezi és szervezi a marketing feladatokat úgy te vagy a felelős mindenért hiszen végső soron neked kell megfelelni. Ha valóban szeretnéd átadni a marketinggel járó feladatokat akkor érdemes házon belülre egy menedzsert választatni akinek feladata az éves és havi tervezés a célok meghatározása és a marketing költések kezelése. Így végül minden az ő felelőssége lesz és csak valóban egy emberrel kell kapcsolatot tartani ez viszont belsős kolléga aki valóban napi 8 órában elkötelezetten azon dolgozik, hogy a legjobb üzleti eredményeket érje el a céged. Éppen ezért kedvesen de hajtja az ügynökséget, és folyamatosan együtt dolgozik a kivitelezőkkel.  Nem véletlen, hogy megszületett a marketing menedzser pozíció a világban és az sem, hogy egyetemi szintű képesítést igényel. 

Profi ügynökség VS alvállalkozók!

Milyen segítséget nyújt valójában egy ügynökség? Egy ügynökség vagy stúdió legfontosabb szerepe az, hogy komplex kampányokat állít elő és egy célhoz rendelt egy gondolatra épülő kampányokat tud megvalósítani akár minden platformon. Ugyan így igaz ez a havi közösségi média menedzsmentre is. Mindegy, hogy fotós, grafikus videós vagy szöveges hirdetésekkel dolgozunk lényegében egy kézből kapsz meg mindent és ez tematikusan mindig a márkád világának megfelelően történik. Míg ha több helyről veszed valakinek vagy éppen neked kell ezt menedzselni.  Profi ügynökséggel drágább de sokkal kényelmesebb és biztosabb a megvalósítás. 

Célorientáltság és mérőszámok

Sokszor a marketingtől valamiféle csodát várnak emberek. Pedig egyszerű matematika rejlik mögötte. Ha meghatározásra kerül, hogy mit akarunk eladni és kinek akkor ehhez rendelődik hozzá a marketing és hirdetési terv. Egyszerű a képlet. Adjuk el 100 dobozzal többet. Ehhez azonnal tudjuk, hogy mekkora megjelenésre van szükség ehhez így végülis kijelölődik az út hogy mit akarunk hirdetni. Hidd el banális de sokszor ez nincs helyén és ezért csak marketingezgetés megy ami értelem szerűen nem hozza majd azt a növekedést.  Az év végi és havi mérőszámok között mindig ott kell legyen a nettó árbevétel növekedés és a volumen amit a kijelölt termékekből eladtunk. Hiszen nélküle mit csinálunk? Min dolgozunk?

Döntésképtelenség és szakmai tudás hiánya

Sajnos nem tud mindenki profi ügynökséggel dolgozni. Ehhez is kell egy belépő szintű tudás, hogy értsd amikor megkérdezi az ügynökséggel, hogy van-e arculati kézikönyved vagy nincs, akkor nem extra eladáson gondolkozik hanem azon, hogy profin tudja kivitelezni a dolgaidat. A marketing és márkaépítés egy folyamat amiben megvannak a szükséged döntések és feladatok. Ezen az úton csak azt lehet végig vezetni aki nyitott és hagyja, hogy egy profi ügynökség vezesse a kivitelezést. 

Kémia és tisztelet!

A kreativitás mindig szubjektív. Sokszor elfordulhat, hogy nem tetszik amit látsz, amit kapsz, az ötletek nem olyanok. Ez nem csak azért lehet mert nem jó emberrel dolgozol, hanem azért mert más a stílusod mint amit ő elképzelt. Ennek egy ideig megvan az eszközrendszere, hogyan lehet vizuális közös nevezőre jutni, viszont van egy pont ahol ki kell mondani. Nincs meg a közös kémia, nem tetszik amit kapunk. Sokat segít ha tisztelettel és partneri viszonyban kezeled az ügynökséget hiszen végső soron te azt várod el tőle, hogy ő pénzért cserébe termeljen neked még több pénzt. Nem alkalmazotti viszonyban állunk hanem partneri viszonyban. A kreatívok lelke amúgy is érzékeny. Szívesen gondolkoznak és tesznek extra energiát olyanba ahol jók a visszajelzések és a projekt közbeni hangulat. Ezért kiemelkedően fontos a kölcsönös tisztelet.