Sparrow Hungary

Munkahelyi márkaépítés

Mi az a munkahelyi márka?

A munkahelyi márka az a kép ahogy minket a leendő és meglévő munkavállalóink látnak.  Ennek a képnek és gondolati világnak a tudatos kialakításával érhetjük el, hogy a megfelelő jelölteket vonzzuk be, kötelezzük el és tartsuk meg hosszútávon!  A munkahelyi márka építés legfontosabb lépése, hogy definiáljuk, a márkánk értékeit és ígéretét. Tegyük ezt úgy, hogy az kapcsolatban áll a munkavállalók munkahely választási szempontjaival. 

Számunkra a munkahelyi márkaépítés alap filozófiája abban rejlik, hogy megfelelő embert a megfelelő helyre. Hiszünk abban, hogy minden feladatra a világon van egy releváns ember aki éppen azt a lehetőséget keresi és minden ember számára létezik egy ideális csapat és munkakörnyezet viszont tiszta és érthető kommunikáció nélkül az embereknek nincs lehetőségük megismerni a számukra releváns munkahelyet. 

Ezért küldetésünk lett, hogy segítsünk neked abban, hogy olyan munkáltatói márkát tudsz építeni amivel a megfelelő emberekkel egymásra találhattok!

EVP - Azaz a márka központi ígérete!

Mikor jön létre egy munka kapcsolat? Amikor a munkáltató érték ajánlata kapcsolatban áll azzal a mit a munkáltató keres. Ezért kiemelten fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mi a piacon lévő jelentkezők elvárása és közben tudjuk, hogy mik azok az értékeink amik kiemelésével mi lehetünk a releváns választás. Így fejlődik a munkahelyi márka érték ígérete! 

A munkahelyi márka értékei?

Egy munkahelynek számtalan értéke lehet a munkavállalók számára, mégis mindegyik márkának megvannak az alap értékei amiért a jelenlegi kollégák ott vannak és amiért mindenki úgy gondolja, hogy ezen értékek miatt van jó helyen.  Ezeket az értékeket fontos definiálni és tisztán kommunikálni mindenki számára. Lehet ilyen értékeket fejleszteni amennyiben úgy látjuk, hogy a munkahelynek változnia kell a munkavállalói igények kiszolgálásához. Ezen értékek definiálása után pedig erre építjük a teljes munkáltatói márka kommunikációját. 

A munkahelyi márka élményciklusa

A munkavállaló számos ponton érintkezik a munkáltatóval. Ezeket a pontokat hívjuk munkavállalói élmény pontnak. A teljes folyamatot pedig munkahelyi márka élményciklusnak. Ezen pontok fejlesztésével érhetjük el, hogy a munkáltató élményként élje meg a munkáltatóhoz való kapcsolódást és ennek köszönhetően úgy érezze, hogy jó helyen van!  Mire kell gondolni? Az első karrier képtől amit rólunk a közösségi médiában lát az első három hónap folyamatos élményein át az éves csapatépítő buliig tényleg minden pont! 

Bevonzás

Még soha nem volt ekkora verseny a munkaerőért ezért a bevonzás szakasza a legfontosabbá vált. Ráadásul a közösségi média megjelenésével soha nem látott lehetőségi kör tárult elénk ahhoz, hogy hitelesen építsük a márkánkat és tűhegy pontosan megszólítsuk azokat az embereket akik számunkra relevánsak! A bevonzás szakaszában segítünk neked a kialakított márkakoncepciót életre kelteni lényegében bármelyik platformon! Segítünk online viszont segítünk offline is. Szervezünk számodra karrier eseményeket, sikert napokat és megadunk miden eszközt ahhoz, hogy úgy gondoljanak rád mint a legjobb munkáltató. 

Elkötelezés

Az első három hónap és a fluktuáció kapcsolata vitathatatlan. A megállapodástól egészen a munkába való beillesztésig támogatunk téged. Legyen szó egy első munkanapi ajándék csomag kialakításáról vagy egy csapatépítő megszervezéséről.  Mindenben támogatunk téged. 

Megtartás

Egy dolog elkötelezni valakit és még egy dolog megtartani valakit. A legnagyobb veszteség az ha egy jó szakembert vagy vezetőt veszítünk el mert a konkurencia elcsábítja egy izgalmasabb ígérettel. Ezért folyamatosan kell fókuszálni a megtartásra. A megtartás egyik legfontosabb eszköze a visszajelzések és elismerések rendszere. A célkitűzések és karrierutak lehetősége.  Hiszen mindenki olyan helyen szeretne dolgozni ahol megbecsülik és izgalmas dolgokkal töltik a mindennapjaikat. 

Integrált munkáltatói márka kommunikáció!

A márka értékeinek életre keltése ma talán még fontosabb mint valaha és a sok lehetőségnek köszönhetően bonyolultabb is mint valaha. Ma már nem elég egyszerűen jelen lenni. Érdemes integrált koncepcióban gondolkozni és egyszerre több csatornán folyamatosan jelen lenni mert ami az egyik városban működik az sokszor a másikban nem. Ezért fókuszálunk annyira az integrált munkáltatói márka kommunikációra ami azt jelenti, hogy a márka ígéreteit több kommunikációs csatornán is életre keltjük.