#ÉletreKelAMárka

Márkastratégia

Miért kell márkastratégia?

Ahhoz, hogy a márkánk mindig következetesen tudjon jelen lenni a fogyasztók életében és ugyan azok az értékek és vezérelvek köré tudjon épülni szükség van egy kiválóan elvégzett márka fejlesztésére.  Máskülönben minden reklámanyag és marketing tevékenység állandó újragondolással jár és mindegyik picit máshogy fog kinézni, ez pedig a nap végé összezavarja majd a fogyasztót. 

#ÉletreKelAMárka
Hogyan épül fel egy márkastratégia fejlesztése?

A márkastratégia mindig a fogyasztóból indul ki. Hiszen a marketing tevékenység során vele szeretnénk kapcsolatot létrehozni.  A márkánk alapjait, személyiségét, identitását, értékeit és vizuális elemeit mindig a fogyasztóink ezen tulajdonságai vagy szükségletei adják! 

A makro és mikrokörnyezet elemzés ugyan úgy része az első lépésnek mint a belső környezet elemzés!  Itt kerül átgondolása, hogy milyen lehetőségeink vannak a piacon, hol vannak olyan pontok amit reálisan ki tudunk használni. Itt kell szembenézi a márkánkat fenyegető kihívásokkal és definiálni, hogy magunknak miben kell fejlődni! 

Tapasztalatunk szerint a legtöbb vállalat nehezen tudja lefordítani üzleti céljait marketing célokra. Hiszen tudni kell definiálni, hogy milyen változást kell elérnünk a fogyasztóink gondolkozásában ahhoz, hogy megtörténjen a kívánt vásárlás. Amely magával hozza a kitűzött eredményeket. A stratégiai célkitűzéseket mindig az üzleti célok támogatásához igazítjuk be. 

Ha mindenkire lövünk senkire nem lövünk. Ezt mindenki ismeri, ennek ellenére mégis csak a nagy márkák szegmentálnak! Miért? Mert extra erőforrást igényel. Új csapatok dedikációját, akár új márka megalkotását. Viszont csak így lehet igazán növekedni. Ha a piacon jól definiált és körülhatárolt csoportokat kezdünk el kiszolgálni különböző kommunikációval és akár termékekkel is! 

Hol helyezkedünk el a piacon? Melyik társadalmi rétegben lévő fogyasztót szeretnénk megszólítani? A termékünk melyik tulajdonsága lesz az amivel rezonálni tudnak majd a fogyasztók? Ezen kérdések megválaszolása, megértése, lekutatása nélkül csak vakrepülésben lehet meghatározni, hogy hol akarjuk érvényesíteni  a márkánkat. A jól elvégzett pozícionálás kijelöli az utat, hogy kire, miért, mivel lövünk. 

A marketing legismertebb és leginkább kedvelt területe ami csak akkor működik igazán hasznosan ha a fenti lépéseket elvégeztük. Viszont itt jön az amit mindenki szeret. A Kivitelezés 🙂 Legyen szó egyetlen Facebook kiemelésről vagy egy egészen komplex integrált kampányról a márka stratégiában megfogalmazott célok és értékek mentén építjük fel a kommunikációt. 

06709049089

Munkanapokon  10:00 – 17:00

Cím: Magyarország, 2800, Tatabánya

Email hello@sparrowhungary.hu

© 2020 Sparrow Marketing - Minden jog fenntartva!

Iratkozz fel hírlevelünkre!