Mire jó az instagram?

Mire jó az instagram?

 

MIÉRT FONTOS AZ INSTAGRAM HASZNÁLATA? NÉHÁNY STATISZTIKA 2018

Júniusában elérte az 1 milliárd aktív használót az Instagram. Ez annak fényében különösen érdekes, hogy a Facebooknál ez a szám 1,4 milliárd, a Pinterestnél 250 millió, a Twitternél pedig 68 millió volt ekkor.

  • Az Instagramon szereplő képek 23 százalékkal nagyobb aktivitást váltanak ki, mint a Facebookon megjelenők.

 

  • A céges Instagram-fiókok a követőik 4 százalékától számíthatnak aktív jelenlétre. Ez ugyan nem tűnik soknak, de a Facebooknál ez az arány kevesebb, mint 0,1 százalék.

 

  • A márkák 10-szeres aktivitási aránnyal találkozhatnak Instagramon, mint Facebookon. Tehát nem csak több felhasználót tudnak Instagramon a cégek cselekvésre sarkallni, hanem sokkal aktívabban is az Instagram-követőik.

 

  • A felhasználók 70 százaléka keres rá cégekre az Instagramon. Vagyis úgy tűnik, hogy egyre inkább kötelező jelen lenni Instagramon is. Az emberek egyszerűen kíváncsiak arra, hogy mit csinál a céged ezen a közösségi média csatornán.

 

  • A felhasználók 80 százaléka legalább egy márkát követ az Instagramon. És persze sokan többet is.

 

  • A jelen lévők 60 százaléka az Instagramon keresztül szerez információkat új termékekről. Ők azok, akik továbblépnek a weboldaladra az információkért, és akár vásárolnak is. 200 millió felhasználó havonta legalább egyszer meglátogat egy céges oldalt. Ez is azt mutatja, hogy van az emberekben hajlandóság kapcsolatba kerülni cégekkel az Instagramon, és innen szereznek be adatokat, információkat.

 

  • A cégek átlagosan 27,9-szer posztolnak havonta. Vagyis majdnem minden nap.  A fotókról azt érdemes tudni, hogy az egyetlen domináns színt tartalmazó képek 17 százalékkal több kedvelést kapnak, és ha ez a szín kék, akkor még 24 százalékkal több lájkra számíthatnak. Ugyanakkor túlzásba vinni nem érdemes a színeket, mert a kevésbé telített képeket jobban szeretik az emberek.

 

  • A helyzet címkeként tartalmazó képek általában 79 százalékkal nagyobb elköteleződést érnek el. A geocímkék ráadásul segítenek az elérésben.

 

  • A legnagyobb cégek 60 százaléka mindig ugyanazt a szűrőt használja a posztjainál. Ez mutatja tehát a következetesség fontosságát, hiszen segíti a márka felismerhetőségét, illetve megkülönböztet a konkurenciától. Egyébként a szűrők közül a Lo-Fi a legnépszerűbb, míg a Valencia hozza a legnagyobb aktivitást.

 

  • A hashtagek 70 százaléka márka-hashtag. Ezek segítségével igyekeznek növelni a cégek a márkaismertséget, valamint követni a felhasználók által generált tartalmakat, melyek a márkához köthetők. A hosszabb, azaz 21-24 karakteres hashtagek jobb eredményt érnek el, mint a rövidebbek. Valószínűleg azért, mert ezek specifikusabbak, és ezáltal hatékonyabban érik el a célközönséget.

 

  • Naponta 400 millió felhasználó nézi a Történeteket az Instagramon. Vagyis csaknem olyan gyakran rájuk pillantanak, ahogy a feedjükre. Ez azt jelenti, hogy érdemes használni ezt a csatornát is a kommunikációra.

 

  • A felhasználók 30 százaléka vásárolt már olyan terméket, amit az Instagramon fedezett fel. Az Instagram-hirdetések drágábbak, mint a Facebook-hirdetések. Sokan pont azért nem szeretnek az Instagramon hirdetni, mert drágább. Ugyanakkor az elköteleződési arány is jobb.

 

  • A szponzorált videók háromszor több kommentet kapnak, mint a szponzorált fotók. Vagyis, ha még nem használsz videókat az Instagramon, akkor érdemes elgondolkodnod rajta. 

Régóta várjuk a pillanatot, hogy végre együtt tudjunk dolgozni!